Thousands Steps


Buat Header Transparent
Thursday 6 June 2013 . 0 word(s) .





  Assalamualaikum & Annyeong ! >.< ( ala-ala Korean ) , ok la saya nak tanya kejap , perasan tak saya punya header tu , ya comel tu da sememangnya kan , bukan yang tu saya maksudkan , nampak tak header saya tu tak ada background putih / apa-apa warna pun . Kalau korang berminat , korang boleh buat macam saya , first mesti ada GIMP ( ini saya selalu guna maa) / Adobe / yang sewaktu dengannya ..

 Lepas dah bukak GIMP tu , cari File dan klik Open , carilah image header yang korang nak guna dan lepas tu klik open . Lepas tu , klik pada option Layer , korang akan nampak yang banyak-banyak tu kan , cari Tranparency dan klik Add Alpha Channel.





 Lepas tu korang pergi pada Toolbox lepas tu klik pada Fuzzy Select Tool dan cuba klik pada image header korang lepas tu tekan Delete . 





  So , jadilah header idaman korang yang transparent tu , selamat mencuba :) .


Kredit : FR

Labels:



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

// Reason - Autumn in My Heart ♥